۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

سوئد،امپریالیستی کوچک اما موذی


سوئد این"مهد دمکراسی" وکعبۀ آمال بورژوا لیبرالﻫﺎﯼ دوآتشۀ وطنی و غیر وطنی، یک کشور امپریالیستی و غارتگر است. این کشور یکی از ده کشور بزرگ صادرکنندۀ اسلحه درجهان است. صدور اسلحۀ سوئد به خارج در خلال هفت سال اخیر دو برابر افزایش داشته و در سا ل گذشته رقمی برابر با 13.6 میلیارد کرون سلاح به دیگر کشورها فروخته است.
طبق گزارشات انجمن صلح سوئد، اسلحۀ تولید شدۀ سوئد در شماری از جنگﻫﺎ از جمله توسط آمریکا درافغانستان و عراق مورد استفاده قرارگرفته است. مضافاً این که دول ارتجاعی و ممالکی که شدیداً به نقض حقوق بشر می پردازند مانند عربستان و پاکستان مرتب از سوئد اسلحه خریداری می کنند. دولت سوئد صرفنظر ازهر رنگی که دارد، چه سوسیال دموکرات و یا محافظه کار به کشورهای در حال جنگ اسلحه فروخته و می فروشد و برای توجیه این عمل ضد بشری خود به هر دروغی متوسل می شود. ماهیت رژیم سوئد امپریالیستی است و تفاوتی با امپریالیست آمریکا ندارد. تفاوت فقط در کمیت، بزرگی و یا کوچکی انحصارات این دو کشور امپریا لیستی است. دولت راینگفلد نیز مانند دولت فرانسه و سایر دولتهای سرمایه داری باید بار بحران را از طریق تنزل سطح زندگی، بالا بردن سن بازنشستگی و پایمال کردن دست آوردهای تاریخی به دوش کارگران و زحمتکشان بیاندازد تا بورژوازی امپریالیستی سوئد بتواند در مقابل بورژوازی دانمارک، آلمان، ایتالیا ... و سایر بورژواها در اروپای متحد قدرت رقابت وغارتگری خودرا حفظ کند.

صدور سرمایه و غارت و چپاول ملل تحت سلطه و به فروش رساندن سلاح مرگبار و کشتار مردم بیگناه از ماهیت این امپریالیست کوچک اما موذی برمی خیزد. حضور نظامی ارتش پانصد نفری سوئد درکنار ارتش آمریکا و ناتو در افغانستان ناشی ازهمین ماهیت غارتگرانۀ این کشور است که به عنوان توله سگ آمریکا در افغانستان انجام وظیفه می کند. اینها همه در قالب کمک رسانی، حقوق بشر، آزادی زن و دمکراسی و تمدن صورت می گیرد

هیچ نظری موجود نیست: