۱۳۸۹ مهر ۹, جمعه

مبارزه با جاسوسی و جاسوسان تنها با تکیه بر مردم مقدور است




سایت خبری بی بی سی خبر زیر را منتشر کرد׃

"استاکس نت در ایران جاسوسی می کند

شهریار صیامی

بی‌ بی سی

بررسی‌های تلویزیون فارسی بی بی سی نشان می دهد که سیستم های صنعتی ایران به کرم جاسوسی به نام استاکس نت آلوده اند که احتمالاً اطلاعات صنعتی و محرمانه زیادی را از ایران خارج کرده است.

تیم کارشناسی بی بی سی معتقد است که این حمله سایبری می تواند در آینده نتایج مخربی برای بخش های امنیت اطلاعات ایران داشته باشد.

ایرنا (خبرگزاری رسمی ایران) نیز در واکنش به گزارش پخش شده تلویزیون فارسی بی بی سی، روز چهارشنبه ۲۷ مرداد (۱۸ اوت) از تشکیل کمیته بحران برای بررسی این موضوع خبر داد.

در ۳۱ تیرماه گذشته، شرکت سیمانتک، یکی از بزرگترین تولید کننده های ضد ویروس جهان، گزارشی منتشر کرد که حکایت از آلودگی کامپیوترهای جهان به کرمی به نام استاکس نت داشت.

نکته قابل توجه این گزارش، آماری است که نشان می دهد ۶۰ درصد از آلودگی های این کرم درجهان، از آی پی های کاربران ایرانی ارسال شده است.

موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که خصوصیات این کرم کامپیوتری را بدانیم. مقصد اصلی کرم استاکس نت سیستم های کنترل صنعتی است. البته کارشناسان شرکت زیمنس آلمان دریافتند که این کرم، برنامه سیستم‌های کنترل صنعتی زیمنس به نام اسکادا را هدف قرار داده است.

اسکادا در کارخانه های تولیدی، نیروگاه‌های برق ، تصفیه‌خانه‌های آب، صنایع نفت و گاز و برخی از آزمایشگاه های پیشرفته استفاده می شود.

این سیستم ها حتی در برخی از کشتی ها و نیروی دریایی نیز کاربرد دارد.

"این کرم به کامپیوترهای شخصی نیز وارد می شود و تکثیر می یابد اما فقط در سیستم های صنعتی فعالیت خود را شروع می کند"

رابرت مک میلان

کرم استاکس نت پس از رسیدن به این سیستم‌ها، شروع به جمع آوری اطلاعات محصولات آن کارخانه، روند تولید و حتی اطلاعات ذخیره موجود در سیستم می کند. سپس از طریق اتصال به اینترنت اطلاعات را به مقصد نامعلومی ارسال می کند.

این کرم جاسوس توانایی انتقال از طریق یو اس پی به کامپیوتر را دارد و بعد از ورود به اولین کامپیوتر می تواند به صورت خزنده از طریق هر شبکه ای از جمله اینترنت به کامپیوترهای دیگر وارد شود.

یک ماه قبل از گزارش سیمانتک، اولین بارشرکت ویروس بلوک آدا بلاروس این کرم را شناسایی کرد. کرم درکامپیوتر یکی از مشتریان ایرانی این شرکت پیدا شد.

آمار سیمانتک نیز گویای اختلاف زیاد آلودگی‌ها در ایران در مقایسه با سایرکشورهاست.

ایران با گزارش حدود ۵۹ درصد آلودگی، با اختلاف زیادی بالاتر از رقیب بعدی خود اندونزی با بیش از ۱۸ درصد آلودگی قرار گرفته است.

این موضوع سبب شده است بسیاری از کارشناسان، ایران را هدف اصلی طراحان این کرم جاسوس بدانند.

....

آلودگی کامپیوترهای صنعتی ایران به این کرم جاسوس می تواند از این جهت برای مسئولین ایرانی نگران کننده باشد که توسط کرم جاسوس اطلاعات مربوط به فعالیت های هسته ای و نظامی ایران درناشناخته ترین واحدهای صنعتی یا دانشگاهی ایران قابل پیگیری است.

دسترسی کشورهای غربی و اسراییل به این اطلاعات می تواند مدارک لازم برای تحریم شبکه های ناشناخته درگیر با صنایع هسته ای و نظامی ایران را فراهم کند.

"این نظریه که ایران هدف اصلی کرم استاکس نت است می تواند تنها یک توهم باشد. چرا که ما فقط به گزارش شرکت سیمانتک که تولید کننده ضد ویروس نورتون است استناد می‌کنیم"

ویلاند سیمون، سخنگوی شرکت زیمنس

مک میلان معتقد است پیچیدگی های این کرم کامپیوتری و اهداف آن نشان می دهد که این کرم به وسیله یک نفر یا هکرهای خانگی برنامه نویسی نشده است. این مطلب را سیمون، سخنگوی زیمنس نیز تایید می کند. او همچنین به بی بی سی فارسی گفت: " کسی که این کرم را ساخته اطلاعات دقیقی از سیستم های کنترل صنعتی زیمنس داشته است."

...."

وقتی کسی این خبر را می خواند می بیند که ممالک امپریالیستی تا به چه حد علاقمند هستند که به اطلاعات نظامی و صنعتی ایران دست پیدا کنند. اعزام جاسوسهای رنگارنگ به ایران، خریدن کارشناسان ایران، ربودن دانشمندان و کارشناسان نظامی، اجیر کردن سازمانهای سیاسی ایران به بهانه مبارزه برای سرنگونی قاطع رژیم جمهوری اسلامی و انقلابی نمائی و... از جمله شگردهای آنها و برنامه ریزیهای دراز مدت آنها از همان بدو انقلاب ایران است. مهره های آنها در مقامهای معینی جا خوش کرده اند.

جالب این است که که این ویروسها و کرمهای جاسوسی و خرابکاری بویژه برای کاربرد در محصولات صنعتی زیمنس مورد استفاده قرار می گیرند و به نقل از کارشناسان زیمنس کسانیکه این برنامه ریزی را کرده اند به دقت از طرز کار صنایع زیمنس با اطلاع بوده اند و این عمل کار یک گروه ساده نیست کار یک کشور است. البته فورا می توان حدس زد که آمریکا و اسرائیل علاقمند هستند تا به اطلاعات محرمانه علمی و نظامی ایران دست پیدا کنند. اینکه شرکت زیمنس که تمام مخابرات ایران را برپا کرده است و در صنایع ایران جای پای خویش را باز کرده است از این موضوع با خبر بوده و این اطلاعات را در اختیار اسرائیل و آمریکا گذارده است قابل اثبات نیست ولی احتمال آنرا بهیچوجه نمی توان منتفی دانست. ممکن است که زیمنس خود نیز قربانی ستیزه جوئی رقبای صنعتی خویش گردیده باشد. ولی هر چه باشد در این عرصه به ایران صدمات غیر قابل جبرانی خورده است به طوریکه کمیته بحران برای تعیین مقدار خسارت به ایراتن تشکیل شده است. دولت ایران هنوز نمی داند چقدر از اطلاعات محرمانه ایران دیگر محرمانه نیست و در اختیار دشمن قرار دارد.





در ممالک پیشرفته برای مقابله با جاسوسی در عرصه های مجازی کادرهای مجرب و تحصیل کرده استخدام می کنند زیرا که دست بالا را در این عرصه داشتن به مفهوم بردن جنگ است. یکی از عرصه های مبارزه همین شبکه اینترنت می باشد که نه تنها افکار عمومی را شکل می دهد بلکه به زوایای تاریک رقیب نیز دست پیدا کرده و در لحظه حمله نظامی آنها را به ضرر رقیب از کار می اندازد. عربده های چاله میدونی احمدی نژاد ظاهرا موجبات ترس آمریکا و اسرائیل را فراهم نکرده است. یکی مانند جاهلها و لاتهای سبز میدون عربده می کشد و هل من مبارز می طلبد و یکی بی سر و صدا زیر پای عربده کشها را خالی می کند تا به زمین بخورند. یکی با وَرجه وُرجه و ادبیات شرم آور موجب بی آبروئی است دیگری با خونسردی و لبخند بر لب با پنبه سر می برد و به ریش آخوندها می خندد.

البته احمدی نژاد و ولی فقیه می توانند با دخیل بستن و وِرد خواندن و یاری گرفتن از سربازان گمنام و غیبی امام زمان، پدرِ هر چه ویروس و کرم جاسوسی است در آورند ولی معلوم نیست چرا این سلاحهای خانگی در مورد "کفار" بُرا نیست.

احمدی نژاد و دارو دسته های مصباح یزدی و جنتی و خزئلی و... می توانند این کرمها و ویروسها را تعزیر کنند و برایشان حد شلاق تعیین کنند و جریمه های کلان بپایشان بنویسند ولی این جرایم برای مبارزه با دستگاههای جاسوسی امپریالیستی و صهیونیستی کاربردی ندارند.

رژیم جمهوری سرمایه داری اسلامی که در مقابل مردم ایران ازستم دستان است در مقابلِ آمریکا و اسرائیل و دسیسه های آنها موش است و کاری ازدستش ساخته نیست. این نخستین بار نیست که مصالح ملی کشور ما در اثر سیاستهای خانمانبرانداز این رژیم بر باد می رود. جاسوسان اجنبی در کشور ما از آزادی فعالیتهای جاسوسی برخوردارند و سایتهای اینترنتی آنها نیز از صافی جمهور اسلامی نمی گذرد. تمام دستگاه رژیم جمهوری اسلامی در خدمت سرکوب مردم ایران به کار گرفته می شود و مامورین شکنجه سرکوب وقت آن را ندارند که فعالیتهای ضد جاسوسی کنند. رژیم جمهوری اسلامی از مردم ایران بیشتر واهمه دارد تا از عمال دشمن و به همین جهت همیشه شکست می خورد.

همین عربده های مستمر که ما دهانه تنگه هرمز را به روی نفتکشها می بندیم و یا موشکهای ما دورترین هدفها را در اسرائیل و عربستان سعودی و ... می توانند هدف قرار دهند و یا قایقهای ما می توانند ناوگان آمریکا را در آبهای خلیج فارس از کار بیاندازند معلوم نیست تا به چه حد مایه حقیقی داشته باشند. رژیمی که دستش پیش امپریالیستها باز است و امر پنهان ندارد نمی تواند با این اطمینان سخن براند. این سخنان بیشتر کوچه باغی و برای دلگرمی دادن به خود است.



رژیمی که بخواهد بر ضد تسلط اجنبی مبارزه کند، بخواهد مبارزه واقعی ضد امپریالیستی و ضد صهیونیستی را به پیش برد باید در درجه اول به مردم کشورش تکیه کند و مورد اعتماد مردم کشورش باشد. مردم میهن ما نشان داده اند که برای پیشرفت و حمایت از کشورشان از درجه فداکاری بزرگی برخوردارند و تکیه گاه مورد اطمینانی هستند. رژیم جمهوری اسلامی ولی بر ضد مردم ایران است. آنها مشروعیت خویش را نه از مردم، بلکه از خدا می گیرند و اعتقادی ندارند که قوای مملکت ناشی از ملت است. حال این عده در جنگ با "کفار" نیز باید بدامن خدا متوسل شوند چون مردم فقط نفرت نصیب این رژیم خواهند کرد.

برای بسیج مردم باید حقوق آنها را به رسمیت شناخت، باید به آنها احترام گذارد، باید حیثیت انسانی را ارزشمند دانست و حقوق ابناع بشر را رعایت کرد. با زندان و شکنجه و اعدام، با کهریزک و اوین نمی شود کشور را اداره کرد. برای مبارزه با جاسوسی و جاسوسان نمی توان مانند آیت اﷲ خمینی فتوا داد که بر ضد همه جاسوسی کنید و خانه خرابی به بار آورید و فضائی از سوء ظن و بدگمانی، دشمنی و کینه توزی و سوء استفاده و انتقامجوئی فراهم آورید. با این سیاست خائنانه تمام دروازه های ایران بروی عمال اجنبی و جاسوسان آنها باز است. همه این مفسدان در قدرت که ایران را غارت می کنند و خودسری را به عرش اعلی رسانده اند نخستین کسانی خواهند بود که در صورت تجاوز دشمن بار و بندیل خویش را جمع کرده و فرار می کنند و از همین حالا زمینه های فرار خود را در کانادا و استرالیا و... تدارک دیده اند.



برای مبارزه با محاصره اقتصادی که بر ضد مردم میهن ماست، برای مقابله با امپریالیسم و صهیونیسم که می خواهند ایران را به زیر سلطه خویش بکشانند، از پیشرفت آن جلوگیری کرده و منابع اولیه آنرا غارت کنند، برای ممانعت از عراقیزه و فلسطینیزه شدن ایران باید مردم را به میدان آورد. نباید از مردم هراسید. باید احزاب و سازمانهای سیاسی را آزاد کرد، سانسور و خفقان را از میان برد، انتخابات آزاد برقرار کرد، حقوق زن و مرد را به صورت مساوی در تمام عرصه ها بویژه عرصه اجتماعی برسمیت شناخت. اگر حاکمیت ایران به این شرایط تن در ندهد یا توسط مردم سرنگون می شود و یا طعمه امپریالیستها و صهیونیستها می گردد. اگر رژیم جمهوری اسلامی به فتوای سید علی خامنه ای همه بودجه مملکت را به حلقوم آخوندپروری و تولد قشر نوپائی از صاحب امتیازان و بروکراتهای مافیائی بریزد باز هم قادر نخواهد بود قلب مردم میهن ما را بدست آورد و خودش را برپا نگهدارد. رژیم جمهوری اسلامی روز بروز بیشتر ضربه پذیر می شود و با سرنوشت میهن ما و مردم میهن ما بازی می کند. ننگ و نفرت بر این رژیم سرمایه داری اسلامی.



*****

بر گرفته ازتوفان شماره 127 مهر ماه 1389 برابر اکتبر 2010 ارگان مرکزی حزب کارایران

www.toufan.org

toufan@toufan.org

هیچ نظری موجود نیست: