۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

اطلاعیه

رفقای جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین



این بیانیه از طرف جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین به دفتر حزب کار ایران (توفان) ارسال شده و ما به خاطر اهمیت موضوع نشست اخیر محمود عباس و دارودستۀ صهیونیست اسرائیل و آشنایی خوانندگان به مواضع این جبهه آن را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه و در اختیار علاقمندان قرارمی دهیم به این امید که گامی ولو کوچک در تنویر افکار و روشن شدن تغییر و تحولات منطقه و مواضع احزاب و سازمانﻫﺎﯼ فلسطینی برداشته باشیم.


هئیت تحریریه توفان
******

بیانیۀ کمیتۀ مرکزی جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین (PFLP )



با توجه به تصمیم رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین (PLO) در بارۀ از سرگیری مذاکرات مستقیم با دولت دار و دستۀ صیهونیست، کمیتۀ مرکزی (PFLP ) نشستی فوقﺍلعاده برگزار کرد و در آن تحولات و خطرات جاری را مورد بحث قرار داده است.

کمیتۀ مرکزی، واقف به اهمیت تاریخی تحولات سیاسی در میان فلسطینیﻫﺎ و اعراب، مطالب زیر را به اطلاع می رساند:

به سال 1993 میلادی، زمانی که (PFLP) توافقات اسلو را رد کرد، هم زمان به خلق فلسطین نیز دربارۀ عوارض مصیبت بار آن برای مسئلۀ فلسطین، برای مبارزه، استراتژی و طرح ملی سازمان آزادیبخش فلسطین، خاصه دربارۀ این که این توافقات ما را تسلیم اشغالگر می کند، هشدار داد. به اطلاع می رسانیم که بازگشت به مذاکرات مستقیم، که طی دو دهۀ گذشته همواره با شکست روبرو گشته و خون ریختۀ خلق ما در جریان مبارزات سال 2000 میلادی را هم ضایع کرد، فقط یک گام دیگر در راه مخربی است که در اسلو گشوده شد. نوعی اطاعت از احکام تازۀ امپریالیستﻫﺎﯼ آمریکائی و صیهونیستی را در خود پنهان دارد. نفی حقوق ملی ــ تاریخی خلق ما، خاصه نفی حق بازگشت پناهندگان، حق شهروندی و حق حضور فلسطینیﻫﺎ در سرزمینﻫﺎﯼ اشغالی از سال 1948 میلادی را دنبال می کند.

این مذاکرات کمک می کند تا دولت صیهونیستی از انزوا خارج شود، رهبرانش را در قبال عوارض جنایات و کشتارهائی که مرتکب شدهﺍند، مورد حمایت قرار می دهد. همبستگی فزاینده با خلق ما و حقوقش را خنثی کرده و بر روی اعمال اشغالگر، استعمار، یهودی سازی اورشلیم، اخراج، محاصره، قتلﻫﺎ و حبسﻫﺎ سرپوش می گذارد. تصمیمی است برای فرسایش موقعیت و الزامات ملی، برای شرکت در تقدیس و تعمیق انشقاق مسیبت بار داخلی.

جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین همیشه با سازمان آزادیبخش فلسطین پیوند محکمی داشته است، حتی در لحظات سیاسی خیلی جنجالی و آن را به عنوان مهم ترین دستاورد فلسطینی در مد نظر دارد ــ که با خون محنت کشان و ایثارهای عظیم به دست آمده است، هرگز نمی پذیرد که این سازمان به پوشش اعمال و سیاستﻫﺎﯼ مخرب برای مسئلۀ ملی ما بدل شود، نهادهایش عروسکی و آلت دست گردند ــ فاقد استقلال، فاقد روحیه مبارزاتی، اصول دموکراتیک و قانونمند.

به همین خاطر جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین، با تعلیق حضورش در جلسات کمیتۀ اجرائی سازمان آزادیبخش، به خلقمان دربارۀ موضوع و عوارض خطرناک سیاست سازش و مذاکرات جاری تحت شرایط آمریکائی ــ اسرائیلی جهت تحمیل کنترل آمریکا و حذف سازمان ملل و قطعنامهﻫﺎیش از این طریق، هشدار داده است. تصمیم ما زمانی اتخاذ شد که اسرائیلیﻫﺎ، برخوردار از حمایت آمریکا، به پای تحمیل شناسائی خصلت یهودی دولت اسرائیل در روند مذاکرات رفته و به شدت استعمار، یهودی سازی اورشلیم و محاصرۀ نوار غزه را در پیش گرفتند.

ناگفته نماند که در طرف فلسطینی، تصمیم بازگشت به این مذاکرات با حضور تنها یک سوم اعضای کمیتۀ اجرائی اتخاذ شده است، یعنی رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین قدم دیگری در مسیر انحصار قدرت، در مسیر نادیده گرفتن تمام اشکال کار جمعی میان فلسطینیﻫﺎ و تحقیر رد مذاکرات از طرف اکثریت نیروهای سیاسی و اجتماعی و تودۀ مردم برداشته است.

بازگشت به مذاکرات مستقیم، اصلاً معرف یک پس رفت خطرناک در مقایسه با قطعنامهﻫﺎﯼ مجمع مرکزی (نهاد قانون گذاری سازمان آزادیبخش فلسطین)، تعرضی است به سازمان آزادیبخش فلسطین، دستبرد به هویت ملی فلسطینی که می رزمد و هم به کار جمعی فلسطینیﻫﺎ.

به جای تقویت تصمیم گیری ملی، به جای تحکیم رابطه با سایر فعالان سیاسی و موضع رسمی عرب در خدمت مبارزۀ ملی و اهدافش از این طریق، رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین عرصۀ سیاسی را، با این شکل برخورد خویش با کمیتۀ اجرائی، با این بالا ترین نهاد فلسطینی به مثابۀ یک نهاد فاقد استقلال، به کلی درهم ریخته است.

تصمیم برای از سرگیری مذاکرات، حتی پیش از طرح آن در کمیتۀ اجرائی اتخاذ شده است، در نشستی با حضور فقط یک سوم اعضای حاضر و با وجود مخالفت نیروهای اصلی سازمان آزادیبخش فلسطین.

تصمیم به تعلیق حضور جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین در جلسات کمیتۀ اجرائی سازمان آزادیبخش فلسطین، به این معنا نیست که سازمان ما می خواهد به جریانﻫﺎﯼ دیگری، موازی یا آلترناتیو در قبال سازمان آزادیبخش فلسطین... بپیوندد.

جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین نه فقط مخالف بهره وری از سازمان آزادیبخش فلسطین و تبدیل نهادهای آن به نهادهائی عروسکی است، حتی مقابله با این سازمان را هم نمی پذیرد ــ چون آن را یک دستاورد مهم ملی می داند، که در لوای آن خلق ما و نیروهای سیاسی برای انقلاب کار کرده و کلی قربانی دادهﺍند.

به علاوه، جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین، مثل گذشته، دست از مبارزه برای اصلاح سازمان آزادیبخش فلسطین، برای تکامل و بازسازی آن بر اساس مبانی ملی و دموکراتیک از راه گزینشﻫﺎئی جهت حصول یک نمایندگی نسبی برای همۀ عناصر خلق در فلسطین... گزینشﻫﺎئی که توسط اعلامیۀ قاهره در مارس 2005 و یا سند پیمان ملی سال 2006 میلادی تضمین شدهﺍند. با اجرای این پیمانﻫﺎ می توان به حالت انشقاق خاتمه داد، می توان به پای وحدت ملی رفت و عزم راسخ خلق مان در مبارزه علیۀ اشغالگر و اعمالش را تقویت کرد. در مرحلۀ کنونی، ما اصلاح سازمان آزادیبخش فلسطین را به عنوان یک وظیفۀ محوری برای تمام میهن پرستان فلسطینی در مد نظر داریم. جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین، ضمن اعلان مجدد پیوند خود با سازمان آزادیبخش فلسطین، به عنوان تنها نمایندۀ خلق فلسطین، از همه شهروندان فلسطینی، نیروهای سیاسی، تمام بنیادهای اجتماعی و از شخصیتﻫﺎﯼ مستقل می خواهد تا با سازماندهی جنبشﻫﺎﯼ تودهﺍﯼ، مذاکرات جاری را متوقف کرده و به دور باطلی که با توافق اسلو شروع شد پایان دهند. ما جایگزین کردن این جریان را با فراخوانی برای برگزاری یک کنفرانس بینﺍلمللی با صلاحیت، که در آن همۀ طرفﻫﺎﯼ ذینفع حضور داشته باشند، لازم می دانیم. این کنفرانس بایستی در چارچوب سازمان ملل باشد، بایستی به قطعنامهﻫﺎﯼ بینﺍلمللی مراجعه و اسرائیل را وادار به اجرای آنها نماید، فیﺍلمثل قطعنامۀ 194 دربارۀ لزوم بازگشت پناهندگان فلسطینی که مجبور به ترک زمینﻫﺎﯼ خود شدهﺍند و... هم زمان، ما از همه می خواهیم تا برای بازگشت به وحدت ملی و تهیۀ یک استراتژی سیاسی فلسطینی بر مبنای مطالبات ملی اجتناب ناپذیر بیشتر تلاش کرده و شرط بندی بر روی این قبیل مذاکرات را کنار بگذارند، چون تجربه نشان داده که چقدر پوچ و احمقانهﺍند.

با یکپارچگی، دمکراسی، عزم راسخ و مقاومت، ما به پیروزی خواهیم رسید!

افتخار بر جان باختگان ما، درمان برای زخمﻫﺎیمان، آزادی برای زندانیانمان، پیروزی برای خلق ما!

کمیتۀ مرکزی جبهۀ خلق برای آزادی فلسطین، سپتامبر 2010 میلادی

زنده بادهمبستگی با مبارزات خلق فلسطین علیۀ اشغالگران صهیونیست!




هیچ نظری موجود نیست: