۱۳۸۹ آبان ۶, پنجشنبه

از فعالین سندیکائی و خانوادۀ آنها حمایت و

عملکرد جنایتکارانۀ مزدوران وزارت اطلاعات را محکوم کنیم!



وظیفۀ انسانی و اخلاقی و وجدانی هر انسان شرافتمند و آزادیخواه و هر نیروی مترقی و مردمی است که با تمام قوا و امکانات از کارگران فعال در بند و خانوادۀ آنها حمایت کرده و نفرت و انزجار خود را نسبت به عملکرد دستگاهﻫﺎﯼ جنایتکار و سرکوبگر جمهوری اسلامی ابراز نماید.

فعالین سندیکائی در ایران تنها با ضرب و شتم و تهدید و ارعاب و فشارهای مالی و اخراج و زندان و شکنجه و ترور مواجه نیستند ، بلکه رژیم جنایتکار اسلامی برای فشار مضاعف به آنها، اعضاء خانواده و بستگان آنها را نیز مورد تهدید و آزار و اذیت و شکنجه و ترور روحی و روانی قرار می دهد . منصور اسالو دبیر سندیکای کارگران شرکت واحد که در حال حاضر در زندان رجائی شهر به سر می برد، دارای بیماری قلبی و کلیوی است، همچنین از ناحیۀ چشم نیز دچار عارضه است و تا کنون چندین بار مورد جراحی قرار گرفته. ناراحتی چشم او به خاطر ضرباتی است که مأمورین وزارت اطلاعات بر او وارد کردهﺍند. او ماهﻫﺎ مجبور به تحمل سلول انفرادی بوده و چندین بار در زندان مورد سوء قصد قرار گرفته است.

روز چهارشنبه 2 تیر ماه ساعت 17.30 هنگامی که خانم زویا صمدی عروس منصور اسالو دبیر سندیکای شرکت واحد از محل کارش عازم منزل بوده در ایستگاه متروی طرشت مورد یورش وحشیانۀ مأمورین وزارت اطلاعات قرار گرفته و در حالی که ایشان را در مقابل چشم مردم مورد ضرب و شتم قرار داده و موهایش را می کشیدند دستگیر و به محل نامعلومی منتقل می کنند. مأمورین در خلال شکنجه به او می گویند: " او باید تعهد دهد که اسالو اگر آزاد شد ایران را ترک کند و کاری انجام دهد. "

خانم زویا صمدی، عروس جوان خانواده اسالو ، در پی ربوده شدن و ضرب و شتم وارده، جنین دوماهۀ خود را سقط می کند.

خانم اسالو همسر منصور اسالو در مصاحبه با روزآنلاین در این رابطه می گوید: "زویا صمدی مهندس است و هیچ گونه فعالیت خاصی انجام نمی دهد. این مسئله کاملاً در راستای ایجاد فشار مضاعف برای آقای اسالو صورت گرفته و عروس بی گناه مرا برده و به شدت به روح و روان و جسم او آسیب زدهﺍند تا آقای اسالو را بترسانند.

در تاریخ 22 مهرماه مأمورین امنیتی طی یک تماس تلفنی که با تهدید و بی حرمتی همراه بوده، با لحنی توهین آمیز همسر و عروس اسالو را به دادگاه احضار می کنند.آقای غلامرضا غلامحسینی از فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد در جریان اعتصاب سال 84 دستگیر و مدتی در زندان اوین بازداشت و به مدت 4 سال از کار تعلیق شدند . ایشان که 8 ماه پیش از ادارۀ کار حکم بازگشت به کار را دریافت کردند مجددا از دوم مرداد از کار تعلیق شدند.مأمورین وزارت اطلاعات کرج در روز دوشنبه 19 مهر ماه به منزل آقای غلامرضا غلامحسینی به قصد دستگیری ایشان یورش برده و چون به علت عدم حضور در منزل موفق به دستگیری او نشدند ، ضمن بازرسی منزل و مصادره وسایل شخصی نظیر کتاب و سی دی و دفترچه تلفن و مدارک قانونی و کامپیوتر، فرزند ایشان را به نام امیر غلامحسینی که 15 سال سن دارد به گروگان گرفته و او را مورد بازجوئی و تهدید قرار می دهند. آنها هم چنین در طی تماسﻫﺎﯼ تلفنی که با همسر آقای غلامحسینی داشتند آزادی فرزندش را مشروط به معرفی همسرش نموده بودند.جمهوری اسلامی که فاقد هرگونه مشروعیت و مقبولیت مردمی است و برای حفظ و بقاء حاکمیت خود تنها به نیروهای مزدور و جنایتکار نظامی و انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و باندهای مافیائی متکی است در هراس از جنبش مردمی، به منظور مقابله با هر گونه سازماندهی کارگران و زحمتکشان و نیروهای آزادیخواه و مردمی دست به هرگونه خباثت و جنایتی می زند.

تحریمﻫﺎﯼ اقتصادی و تهدیدهای نظامی کشورهای امپریالیستی عامل دیگری است که در جهت تضعیف جنبش مردمی عمل می کند.

جمهوری اسلامی که به دلیل فقدان پایگاه مردمی قادر به ایستادگی و مقابله با این تهدیدات نیست و در ضمن از جنبشﻫﺎﯼ مردمی و آزدایخواهانۀ داخلی بیشتر از دشمنان خارجی وحشت دارد ، با مستمسک قراردادن این تحریمﻫﺎ و تهدیدات نظامی، فشارهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را به کارگران و زحمتکشان تشدید کرده و فشار را بر فعالین سندیکائی و سازماندهندگان سایر جنبشﻫﺎﯼ آزادیخواهانه افزوده است.

کارگران و زحمتکشان و نیروهای آزادیخواه برای رهائی از وضعیت فلاکتبار موجود راهی جز اتحاد و مبارزه و تشکیلات ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: